Algemene voorwaarden Bijlesplein

Dit zijn de algemene voorwaarden voor Bijlesplein.

Bijlesplein is een online platform wat onder meer het bij elkaar laten komen van vraag en aanbod naar bijlessen binnen onderwijsinstellingen faciliteert. Raadpleeg www.bijlesplein.nl voor meer informatie.

Bijlesplein wordt aangeboden door Bijlesplein V.O.F, gevestigd in Tilburg en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 87979284 (hierna: “Bijlesplein”).

Artikel 1. Definities

Alle met hoofdletter geschreven begrippen in deze algemene voorwaarden, hebben zowel in enkelvoud als in meervoud de betekenis zoals in dit artikel wordt vermeld.

1.1. Account: het door Bijlesplein aan eindgebruikers ter beschikking gestelde persoonlijke account dat vereist is om toegang te kunnen krijgen tot Bijlesplein.

1.2. Diensten: de door Bijlesplein op grond van de Overeenkomst aan Klant en/of Eindgebruikers geleverde diensten, waaronder in ieder geval begrepen kan zijn het beschikbaar maken en onderhouden van Bijlesplein, alsmede het verzorgen van workshops en trainingen met betrekking tot het gebruik van Bijlesplein.

1.3. Eindgebruiker: iedere natuurlijke persoon die onder de Overeenkomst met Klant van Bijlesplein gebruik maakt en/of over een Account beschikt, waaronder zowel werknemers als onderwijsdeelnemers begrepen kunnen zijn.

1.4. Gebruikersgegevens: alle informatie om een profiel van een Eindgebruiker te maken, afbeeldingen, teksten, foto’s en andere gegevens die door Eindgebruikers via Bijlesplein worden opgeslagen of verspreid.

1.5. Intellectuele Eigendomsrechten: alle rechten van intellectuele eigendom en daarmee verwante rechten, waaronder in ieder geval auteursrechten, databankrechten, rechten op domeinnamen, handelsnaamrechten, rechten op knowhow, merkrechten, modelrechten, naburige rechten en octrooirechten.

1.6. Kantoortijden: van 9:00 tot 17:30 uur (Nederlandse tijd) op maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van officieel erkende Nederlandse feestdagen en andere dagen waarvan Bijlesplein vooraf heeft aangegeven gesloten te zijn.

1.7. Klant: iedere natuurlijke persoon in de uitoefening van beroep of bedrijf en iedere rechtspersoon waarmee Bijlesplein een Overeenkomst sluit.

1.8. Overeenkomst: iedere overeenkomst tussen Klant en Bijlesplein op grond waarvan Bijlesplein zijn Diensten levert, met inbegrip van deze algemene voorwaarden, de verwerkersovereenkomst en de eventuele service level agreement tussen partijen.

1.9. Bijlesplein: de (web)applicatie die Bijlesplein op grond van de Overeenkomst aan Klant en Eindgebruikers ter beschikking stelt en die onder meer gebruikt kan worden voor het opbouwen van profielen van Eindgebruiker en het faciliteren van het bij elkaar brengen van vraag en aanbod naar bijlessen binnen een onderwijsinstellingen en de hierbij benodigde mogelijkheden die het platform biedt.

1.10. Vertrouwelijke Informatie: alle informatie die als vertrouwelijk is aangemerkt, of waarvan de ontvangende partij moet begrijpen dat deze van vertrouwelijke aard is. De inhoud van de Overeenkomst is in ieder geval vertrouwelijk.

1.11. Website: de website van Bijlesplein die beschikbaar is via www.Bijlesplein.nl of andere domeinextensies.

Artikel 2. Totstandkoming en rangorde

2.1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat Klant het aanbod van Bijlesplein aanvaardt. Ieder aanbod van Bijlesplein is vrijblijvend en geldig tot 30 dagen na dagtekening. Als het aanbod door Klant na het verstrijken van deze periode wordt aanvaard, is Bijlesplein daaraan niet gebonden, tenzij Bijlesplein anders aangeeft.

2.2. Als de aanvaarding van het aanbod door Klant (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het door Bijlesplein uitgebrachte aanbod, komt er géén Overeenkomst tot stand, tenzij Bijlesplein anders aangeeft.

2.3. De bepalingen uit de verschillende toepasselijke documenten gelden aanvullend op elkaar. In het geval van onderlinge strijd tussen de bepalingen, geldt de volgende rangorde (van hoog naar laag):

a. het aanbod van Bijlesplein;

b. de tussen partijen gesloten verwerkersovereenkomst;

c. de service level agreement (indien van toepassing tussen partijen);

d. deze algemene voorwaarden.

Artikel 3. Uitvoering van de Overeenkomst

3.1. Door Bijlesplein bekendgemaakte (lever)termijnen zijn indicatief en gelden niet als fatale termijnen, tenzij uitdrukkelijk anders aangeven.

3.2. Klant zal aan Bijlesplein alle ondersteuning bieden die nodig en wenselijk is om een juiste en tijdige levering van de Diensten mogelijk te maken. Dit betekent dat Klant in ieder geval alle gegevens en andere informatie zal verstrekken waarvan Bijlesplein aangeeft dat deze noodzakelijk zijn, of waarvan Klant redelijkerwijs moet begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor de levering van de Diensten.

3.3. Bijlesplein zal zich inspannen om rekening te houden met verzoeken van Klant bij de uitvoering van de Overeenkomst, maar is daartoe niet verplicht. Bijlesplein kan zonder opgave van redenen het verzoek van Klant weigeren.

3.4. Bijlesplein heeft het recht om derden in te schakelen bij de uitvoering van de Overeenkomst. Eventuele hiermee verband houdende kosten komen alleen voor rekening van Klant indien dat vooraf is overeengekomen.

Artikel 4. Licentie

4.1. Om gebruik te kunnen maken van Bijlesplein, is een licentie vereist. Enige door Bijlesplein onder de Overeenkomst verstrekte licentie is niet-exclusief, niet-overdraagbaar en mag niet in sublicentie worden gegeven.

4.2. De licentie geldt uitsluitend voor de looptijd van de Overeenkomst en omvat enkel de gebruiksrechten die voortvloeien uit de Overeenkomst of die schriftelijk door Bijlesplein zijn toegekend. Verder zal Klant Bijlesplein en andere door Bijlesplein beschikbaar gestelde materialen (zoals documentatie en trainingsmaterialen) niet openbaar maken of verveelvoudigen.

Artikel 5. Accounts

5.1. Om toegang te krijgen tot Bijlesplein, hebben Eindgebruikers een Account nodig. Bijlesplein zal Klant toegang geven tot een beheeromgeving, waarin Klant zelf Accounts voor Eindgebruikers kan aan inzien, beheren en waar aanvragen voor bijlessen en beoordelingen goedgekeurd kunnen worden.

5.2. Klant heeft enkel het recht om Accounts aan te maken voor personen die hetzij als werknemer, hetzij als onderwijsdeelnemer verbonden zijn aan de organisatie van Klant. Indien de (onderwijs)relatie tussen Klant en een Eindgebruiker eindigt, zal Klant dit uiterlijk binnen 1 maand na beëindiging van de (onderwijs)relatie aangeven via de beheeromgeving. Bijlesplein zal Klant hierbij ondersteunen door via de beheeromgeving een overzicht aan te bieden van Eindgebruikers die niet in een bepaalde klas of groep zijn geplaatst. Voor Eindgebruikers waarmee de (onderwijs)relatie eindigt is de in artikel 13.2 bedoelde procedure onverkort van toepassing.

5.3. Alle Accounts zijn persoonsgebonden en mogen derhalve niet door meerdere Eindgebruikers worden gedeeld. Klant dient voor iedere Eindgebruiker een eigen Account aan te maken via de beheeromgeving.

5.4. Klant is ervoor verantwoordelijk voor de geheimhouding van de inloggegevens voor de beheeromgeving, alsmede voor de geheimhouding van inloggegevens voor Accounts door Eindgebruikers. Alle handelingen via de onder de Overeenkomst aangemaakte Accounts komen voor rekening en risico van Klant.

5.5. In het geval van een vermoeden van misbruik van een Account, dient de betreffende Eindgebruiker of Klant direct het wachtwoord voor het betreffende Account aan te passen om (verdere) ongeautoriseerde toegang tot het Account te voorkomen.

Artikel 6. Gebruik van Bijlesplein

6.1. Klant garandeert dat Bijlesplein niet wordt gebruikt voor activiteiten die in strijd zijn met enige toepasselijke wet- of regelgeving of die inbreuk maken op rechten van derden, dan wel anderszins onrechtmatig zijn jegens derden.

6.2. Onverminderd het bepaalde in het vorige artikellid, is het uitdrukkelijk niet toegestaan (ongeacht of dit rechtmatig is of niet) om via Bijlesplein:

a. malware of andere schadelijke software op te slaan of te verspreiden;

b. materialen op te slaan of te verspreiden die smadelijk, lasterlijk, beledigend, discriminerend of haatzaaiend zijn;

c. hyperlinks, torrents of verwijzingen op te slaan of te verspreiden naar materialen die inbreuk maken op auteursrechten of andere intellectuele eigendomsrechten;

d. materialen op te slaan of te verspreiden met een erotische of seksistische inhoud.

6.3. Het is verboden om via Bijlesplein processen of programma’s op te starten waarvan Klant en/of de Eindgebruiker weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat deze Bijlesplein of derden hinderen of schade toe kunnen brengen.

6.4. Bijlesplein werkt mogelijk niet of niet naar behoren indien gebruik wordt gemaakt van verouderde apparatuur of niet-courante software. Het is de eigen verantwoordelijkheid van Klant en/of Eindgebruikers om te zorgen dat de apparatuur en gebruikte software voldoen aan de systeemvereisten en volledig up-to-date zijn.

6.5. Bijlesplein is niet verantwoordelijk voor hyperlinks in Bijlesplein naar materialen of websites van derden. Bijlesplein staat niet in voor de veiligheid van deze materialen of websites, noch voor de juistheid en volledigheid daarvan.

6.6. Alle gedragingen van Eindgebruikers komen voor rekening en risico van Klant. Klant vrijwaart Bijlesplein van eventuele (schade)claims van derden die direct of indirect verband houden met een (vermeende) overtreding van de in dit artikel opgenomen gebruiksregels.

Artikel 7. Notice-and-takedown

7.1. Indien Bijlesplein constateert of erop gewezen wordt dat via Bijlesplein opgeslagen of verspreide Gebruikersgegevens inbreuk maken op rechten van derden, of anderszins onrechtmatig zijn, zal Bijlesplein de Klant en de betreffende Eindgebruiker zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen van de klacht of overtreding.

7.2. Klant dient (al dan niet in overleg met de betreffende Eindgebruiker) zo spoedig mogelijk een voldoende gemotiveerde reactie te geven, waarna Bijlesplein besluit hoe te handelen. In spoedeisende gevallen kan Bijlesplein direct ingrijpen (bijvoorbeeld door de Gebruikersgegevens te verwijderen of de toegang tot Bijlesplein geheel of gedeeltelijk te blokkeren). In dat geval spant Bijlesplein zich in om Klant achteraf alsnog zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen.

7.3. Bijlesplein is gerechtigd om de naam, het adres en andere identificerende gegevens van Klant en/of Eindgebruikers af te geven aan een derde die klaagt dat Klant en/of de betreffende Eindgebruiker inbreuk maakt op diens rechten, dan wel aan de bevoegde instanties, indien:

a. Bijlesplein daartoe verplicht is op grond van toepasselijke wet- of regelgeving (zoals in het geval van een bevoegd gegeven rechterlijk bevel);

of b. Bijlesplein oordeelt dat het voldoende aannemelijk is dat

  1. Klant en/of de betreffende Eindgebruiker onrechtmatig heeft gehandeld en schade aan de derde heeft toegebracht,

  1. (de derde een reëel belang heeft bij de verkrijging van de gegevens,

  1. Bijlesplein het aannemelijk acht dat er geen minder ingrijpende mogelijkheid bestaat om de gegevens te achterhalen, en

  1. de afweging van belangen meebrengt dat het belang van de derde behoort te prevaleren.

Artikel 8. Beschikbaarheid, onderhoud en back-ups

8.1. Partijen kunnen aanvullend op deze algemene voorwaarden een service level agreement sluiten waarin aanvullende afspraken worden gemaakt over onder meer de beschikbaarheid, het onderhoud en het maken van back-ups met betrekking tot Bijlesplein. Indien een dergelijke service level agreement niet is gesloten, geldt hieromtrent het bepaalde in deze algemene voorwaarden.

8.2. Bijlesplein zal Bijlesplein actief onderhouden en streeft ernaar om Bijlesplein zoveel mogelijk beschikbaar te houden voor Klant en Eindgebruikers. Bijlesplein kan hierover echter geen garanties geven, tenzij en voor zover in een service level agreement uitdrukkelijk anders is bepaald.

8.3. Om de kans op dataverlies te beperken, maakt Bijlesplein periodiek een reservekopie (back-up) van Bijlesplein en de daarin opgeslagen Gebruikersgegevens. Deze back-ups zijn uitsluitend bedoeld om Bijlesplein of Gebruikersgegevens terug te zetten in het geval van een catastrofale storing aan de zijde van Bijlesplein. Bijlesplein is derhalve niet gehouden om op verzoek van Klant bepaalde Gebruikersgegevens terug te zetten, bijvoorbeeld wanneer een Eindgebruiker per ongeluk bepaalde Gebruikersgegevens heeft verwijderd of anderszins is kwijtgeraakt.

8.4. Bijlesplein onderhoudt Bijlesplein actief en kan updates en upgrades uitbrengen om fouten op te lossen, functionaliteiten toe te voegen of aan te passen of de prestaties van Bijlesplein te verbeteren. Suggesties van Klant zijn welkom, maar uiteindelijk beslist Bijlesplein over het al dan niet doorvoeren van wijzigingen aan Bijlesplein. Bijlesplein bepaalt het tijdstip waarop onderhoudswerkzaamheden worden uitgevoerd, maar zal zich inspannen om gepland onderhoud vooraf bij Klant aan te kondigen.

8.5. Indien naar het oordeel van Bijlesplein hinder, schade of een ander gevaar ontstaat voor het functioneren van de systemen of netwerken van Bijlesplein of derden, bijvoorbeeld door (d)dosaanvallen, slecht beveiligde systemen of activiteiten van malware of andere schadelijke software, is Bijlesplein gerechtigd alle maatregelen te nemen die hij redelijkerwijs nodig acht om dit gevaar af te wenden dan wel te voorkomen.

Artikel 9. Ondersteuning

9.1. Klant is zelf verantwoordelijk voor het beantwoorden van vragen en het bieden van ondersteuning aan Eindgebruikers.

9.2. Enkel de in overleg tussen partijen aangewezen contactpersonen binnen de organisatie van de Klant kunnen contact opnemen met Bijlesplein in geval van vragen of verzoeken die vanwege de aard of complexiteit niet zelfstandig door Klant kunnen worden opgelost.

9.3. Indien Eindgebruikers rechtstreeks contact opnemen met Bijlesplein, kan Bijlesplein de betreffende Eindgebruiker terugverwijzen naar de beschikbare documentatie en/of de aangewezen contactpersonen binnen de organisatie van Klant.

9.4. Voor ondersteuning als bedoeld in dit artikel is Bijlesplein gedurende Kantoortijden telefonisch bereikbaar en 24 uur per dag, 7 dagen per week per e-mail. De contactgegevens van Bijlesplein zijn beschikbaar via de Website.

9.5. Indien bij Bijlesplein een fout of probleem wordt gemeld die/dat het gevolg is van onoordeelkundig gebruik door Klant of Eindgebruikers, dan wel van gebruik van Bijlesplein in strijd met de gebruiksvoorwaarden of de documentatie, kan Bijlesplein alle voor het oplossen van de fout of het probleem gemaakte kosten bij Klant in rekening brengen.

Artikel 10. Gebruikslimieten

10.1.Met betrekking tot de hoeveelheid dataopslag en netwerkverkeer die gebruikt mag worden via Bijlesplein hanteert Bijlesplein geen limiet.

10.2 .Bij een overschrijding van de gestelde limieten zal Bijlesplein de Klant waarschuwen. Als Klant vervolgens geen maatregelen neemt, heeft Bijlesplein het recht om de toegang tot Bijlesplein voor de betreffende Eindgebruikers te beperken dan wel aanvullende kosten bij Klant in rekening te brengen conform de daarvoor gebruikelijke tarieven van Bijlesplein.

10.3.In spoedeisende gevallen (bijvoorbeeld bij een onverklaarbaar hoog gebruik) kan Bijlesplein de toegang tot Bijlesplein per direct beperken of blokkeren, zonder Klant vooraf te waarschuwen. Bijlesplein zal Klant in een zodanig geval alsnog zo spoedig mogelijk informeren en in overleg met Klant de oorzaak en/of een oplossing voor het probleem proberen te vinden.

Artikel 11. Trainingen

11.1. Indien dit tussen partijen is overeengekomen, zal Bijlesplein voor Klant trainingen verzorgen in het kader van het beheer en gebruik van Bijlesplein. Het aantal deelnemersplaatsen en de kosten van de training worden vermeld in het aanbod.

11.2. De training vindt plaats op het adres van de hoofdvestiging van Klant, tenzij partijen anders zijn overeengekomen. Reis- en parkeerkosten zijn inbegrepen bij de prijzen. Eventuele andere onkosten komen voor rekening van Klant en kunnen door Bijlesplein achteraf afzonderlijk worden gefactureerd.

11.3. Trainingen kunnen door Klant schriftelijk worden geannuleerd. In het geval van een annulering kort van tevoren kan Bijlesplein de hieronder beschreven annuleringskosten bij Klant in rekening brengen:

a. Bij annulering minimaal 24 uur en maximaal 48 uur voorafgaand aan de training, brengt Bijlesplein vijftig procent van de voor de training overeengekomen prijs in rekening.

b. Bij annulering minder dan 24 uur voorafgaand aan de training, brengt Bijlesplein de volledige voor de training overeengekomen prijs in rekening.

11.4 Bijlesplein heeft de mogelijkheid om in overleg met de Klant, Eindgebruikers die bijlessen verzorgen te benaderen voor trainingen door Bijlesplein zelf en/of derden zoals onderwijsinstellingen in het hoger onderwijs.

Artikel 12. Prijzen en betalingsvoorwaarden

12.1. Voor het gebruik van Bijlesplein is Klant aan Bijlesplein een periodieke vergoeding verschuldigd. De hoogte en de duur van de periode daarvan wordt vermeld in het aanbod van Bijlesplein.

12.2. Bijlesplein zal voor alle verschuldigde bedragen een factuur sturen en is daarbij gerechtigd om vooraf (per jaar) elektronisch te factureren. Als Klant bezwaar maakt tegen (de hoogte van) een factuur, schort dit de betalingsplicht niet op.

12.3. Voor alle facturen geldt een betalingstermijn van 30 dagen, tenzij de factuur een andere betalingstermijn vermeldt of schriftelijk een andere termijn is overeengekomen.

12.4. Indien een factuur niet binnen de betalingstermijn wordt voldaan, zal Bijlesplein een betalingsherinnering sturen aan Klant met het verzoek om de factuur binnen 14 dagen alsnog te voldoen. Indien betaling wederom uitblijft, geldt dat:

a. Klant van rechtswege in verzuim is, zonder dat hiervoor nog een nadere ingebrekestelling door Bijlesplein nodig is;

b. Bijlesplein gerechtigd is om de levering van de Diensten geheel of gedeeltelijk op te schorten, zonder aansprakelijk te zijn voor schade die Klant hierdoor lijdt; en

c. Klant, naast het verschuldigde bedrag en de daarop verschenen wettelijke rente voor handelstransacties, gehouden is tot volledige vergoeding van buitengerechtelijke en gerechtelijke incassokosten, met inbegrip van de kosten voor advocaten, juristen, deurwaarders en incassobureaus.

12.5. Alle vorderingen van Bijlesplein zijn direct opeisbaar indien Klant faillissement aanvraagt dan wel failliet wordt verklaard, Klant surseance van betaling aanvraagt dan wel surseance van betaling aan Klant wordt verleend, of de activiteiten van Klant worden beëindigd of het bedrijf van Klant wordt geliquideerd.

12.6. Alle door Bijlesplein genoemde prijzen zijn in euro’s en exclusief btw en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd.

Artikel 13. Gebruikersgegevens en exit

13.1. Alle Gebruikersgegevens blijven eigendom van Klant en/of Eindgebruikers. Bijlesplein zal hierop géén eigendomsaanspraken doen en zal de Gebruikersgegevens slechts gebruiken voor zover dat nodig is in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst.

13.2. Na beëindiging of afloop van de Overeenkomst, wordt aan de Eindgebruikers de mogelijkheid geboden om zelf een overeenkomst met Bijlesplein te sluiten teneinde gebruik te kunnen blijven maken van Bijlesplein. Bijlesplein zal de Eindgebruikers hierover via Bijlesplein informeren. Indien de Eindgebruiker niet binnen 1 maand een overeenkomst met Bijlesplein sluit, heeft Bijlesplein het recht om het Account van de betreffende Eindgebruiker te blokkeren. Indien de Eindgebruiker niet binnen 3 maanden een overeenkomst met Bijlesplein sluit, heeft Bijlesplein het recht om het Account en alle Gebruikersgegevens van de betreffende Eindgebruiker te verwijderen.

13.3. Bijlesplein is niet verplicht om medewerking te verlenen bij de migratie van Klant naar een andere ICT-dienstverlener. Indien Bijlesplein aanvullende werkzaamheden verricht in dit kader, komen de kosten voor rekening van Klant.

Artikel 14. Privacy en beveiliging

14.1. Omdat Bijlesplein bij de uitvoering van de Overeenkomst persoonsgegevens verwerkt ten behoeve van Klant, zullen partijen een verwerkersovereenkomst sluiten waarin nadere afspraken zijn gemaakt over de verwerking van deze persoonsgegevens.

14.2. Bij de uitvoering van de Overeenkomst treedt Bijlesplein telkens op als “verwerker” en Klant als “verwerkingsverantwoordelijke” in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

14.3. Klant garandeert dat iedere verstrekking van (persoons)gegevens aan Bijlesplein rechtmatig is, dat voor de door Bijlesplein te verrichten verwerkingen een wettelijke grondslag bestaat en dat de verwerking van persoonsgegevens conform de Overeenkomst niet in strijd is met enige toepasselijke privacywet- en regelgeving.

Artikel 15. Aansprakelijkheid

15.1. De aansprakelijkheid van Bijlesplein voor schade als gevolg van een tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst, een onrechtmatige daad of anderszins, is beperkt tot het bedrag, exclusief btw, dat Klant op grond van de Overeenkomst verschuldigd is aan Bijlesplein over een periode van 6 maanden voorafgaand aan het ontstaan van de schade tot maximaal EUR 2500,- (ongeacht het aantal gebeurtenissen en het aantal overeenkomsten gesloten tussen Klant en Bijlesplein).

15.2. Onverminderd het bepaalde in artikel 15.1, is Bijlesplein uitdrukkelijk niet aansprakelijk voor eventuele gederfde winst, gemiste besparingen, verlies van data en schade als gevolg van bedrijfsstagnatie.

15.3. Enige in de Overeenkomst opgenomen beperking of uitsluiting van aansprakelijkheid geldt niet indien de schade het gevolg is van

(1) opzet of bewuste roekeloosheid van de bedrijfsleiding van Bijlesplein, of

(2) dood of lichamelijk letsel.

15.4. Om aanspraak te kunnen maken op schadevergoeding, dient Klant eventuele schade zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 maanden na ontdekking, schriftelijk en voldoende gemotiveerd bij Bijlesplein te melden.

Artikel 16. Overmacht

16.1. Bijlesplein kan niet tot nakoming van enige verplichting uit de Overeenkomst worden gehouden, indien nakoming is verhinderd als gevolg van overmacht. Bijlesplein kan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade die hiervan het gevolg is.

16.2. Van overmacht is in ieder geval sprake bij stroomstoringen, internet storingen, storingen in de telecommunicatie-infrastructuur, netwerkaanvallen (waaronder (d)dos-aanvallen), aanvallen van malware of andere kwaadaardige software, ziekte of uitval van personeel, stagnatie in toelevering, brand en overstromingen.

16.3. Indien een overmachtsituatie langer dan 90 dagen heeft geduurd, hebben beide partijen het recht om de Overeenkomst per direct schriftelijk op te zeggen, zonder dat hierbij enige verplichting tot ongedaanmaking ontstaat.

Artikel 17. Geheimhouding

17.1. Beide partijen zullen Vertrouwelijke Informatie strikt geheim houden en slechts gebruiken voor zover dat noodzakelijk is voor de uitvoering van de Overeenkomst.

17.2. De ontvangende partij zorgt dat Vertrouwelijke Informatie hetzelfde niveau van bescherming tegen ongeautoriseerde toegang of gebruik krijgt als diens eigen Vertrouwelijke Informatie, maar minstens een redelijk niveau van bescherming.

17.3. Partijen leggen de in artikel 17.1 en 17.2 beschreven verplichtingen ook schriftelijk op aan werknemers en eventueel aan ingeschakelde derden aan wie de Vertrouwelijke Informatie wordt verstrekt.

17.4. De plicht tot het geheimhouden van Vertrouwelijke Informatie geldt niet indien en voor zover de ontvangende partij kan bewijzen dat de informatie:

a. voor de datum van verstrekking al in het bezit was van de ontvangende partij;

b. verkrijgbaar is bij een derde zonder dat deze enige geheimhoudingsplicht jegens de verstrekkende partij zou schenden door de verstrekking;

c. beschikbaar is uit openbare bronnen, zoals kranten, octrooidatabanken, publiek toegankelijke websites of diensten; of

d. onafhankelijk en zonder gebruikmaking van enige informatie van de verstrekkende partij is ontwikkeld door de ontvangende partij.

17.5. Indien een partij een bevel tot afgifte van Vertrouwelijke Informatie van een bevoegde instantie ontvangt, heeft zij het recht om tot afgifte over te gaan. De verstrekkende partij wordt echter vooraf en zo spoedig mogelijk over het bevel geïnformeerd, tenzij het bevel dit uitdrukkelijk verbiedt. Indien de verstrekkende partij aangeeft maatregelen te willen nemen tegen het bevel (bijvoorbeeld via een kort geding), zal de ontvangende partij wachten met afgifte tot hierop is beslist, voor zover dit wettelijk mogelijk is.

Artikel 18. Intellectuele Eigendomsrechten

18.1. Alle Intellectuele Eigendomsrechten op Bijlesplein en andere door Bijlesplein onder de Overeenkomst ontwikkelde of ter beschikking gestelde materialen (zoals documentatie en eventuele trainingsmaterialen) berusten bij Bijlesplein of diens licentiegevers.

18.2. Het is Klant niet toegestaan om enige aanduiding omtrent Intellectuele Eigendomsrechten uit Bijlesplein of andere door Bijlesplein ter beschikking gestelde materialen te verwijderen, of om deze te wijzigen of onleesbaar te maken.

18.3. Klant heeft géén recht op toegang tot (een kopie) van de broncode van Bijlesplein. Het is daarnaast verboden om de broncode te achterhalen door middel van decompilatie, reverse-engineering of anderszins, behoudens voor zover dit bij dwingend recht is toegestaan.

18.4. Bijlesplein heeft het recht om technische maatregelen te nemen ter bescherming van Bijlesplein en/of andere ter beschikking gestelde materialen. Als dit het geval is, is het Klant verboden om deze maatregelen te verwijderen dan wel te (laten) omzeilen.

18.5. Klant heeft het recht tot het gebruik van de handelsnaam “Bijlesplein” en de bijbehorende (beeld)merken en logo’s in onderwijsproducten en in andere communicatie met als doel om het gebruik en de bekendheid van Bijlesplein binnen de eigen organisatie te stimuleren. Klant mag hierbij géén verwarring creëren over de eigendom van Bijlesplein en/of de relatie tussen Bijlesplein en Klant. Bijlesplein kan in dit kader nadere voorwaarden stellen.

Artikel 19. Duur en einde van de Overeenkomst

19.1. De Overeenkomst heeft een initiële looptijd zoals in de overeenkomst bepaald. Indien in de Overeenkomst géén looptijd wordt vermeld, geldt dat de Overeenkomst is aangegaan voor een periode van 1 jaar.

19.2. Aan het einde van de looptijd wordt de Overeenkomst steeds stilzwijgend verlengd met de initiële duur van de Overeenkomst, tenzij deze door één van de partijen tegen het einde van de looptijd wordt opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden. Het tussentijds opzeggen van de Overeenkomst is niet mogelijk.

19.3. Bijlesplein kan de Overeenkomst per direct schriftelijk opschorten of opzeggen, zonder dat hiervoor een ingebrekestelling is vereist, indien Klant in verzuim is met betrekking tot een wezenlijke verplichting uit de Overeenkomst, Klant faillissement aanvraagt dan wel failliet wordt verklaard, Klant surseance van betaling aanvraagt dan wel surseance van betaling aan Klant wordt verleend, of de activiteiten van Klant worden beëindigd of het bedrijf van Klant wordt geliquideerd.

19.4. In geval van beëindiging van de Overeenkomst worden alle vorderingen van Bijlesplein op Klant onmiddellijk opeisbaar. In geval van ontbinding van de Overeenkomst blijven reeds gefactureerde bedragen verschuldigd en ontstaat géén verplichting tot ongedaanmaking. Klant mag uitsluitend het deel van de Overeenkomst ontbinden dat nog niet door Bijlesplein is uitgevoerd.

Artikel 20. Prijswijzigingen

20.1. Bijlesplein mag de overeengekomen prijzen tussentijds wijzigen in de hieronder beschreven situaties:

a. Bijlesplein mag de prijzen tussentijds aanpassen vanwege verhoogde tarieven van toeleveranciers van Bijlesplein die naar rato aan de klant worden doorberekend.

b. Bijlesplein mag de prijzen eens per kalenderjaar aanpassen op basis van het Consumenten Prijs Index (CPI) zoals deze is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) voor het jaar voorafgaand aan die van de prijsstijging.

20.2. In de gevallen zoals beschreven in artikel 20.1 heeft Klant niet het recht om de Overeenkomst op te zeggen. Voor andere prijswijzigingen geldt de procedure zoals beschreven in artikel 21.

Artikel 21. Wijziging van de algemene voorwaarden

21.1. Bijlesplein heeft het recht om deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Bijlesmarktplaat szal de wijziging of aanvulling ten minste 30 dagen vóór inwerkingtreding per e-mail aankondigen bij Klant.

21.2. Als Klant de wijzigingen of aanvullingen niet wenst te accepteren, kan Klant binnen 14 dagen na bekendmaking schriftelijk gemotiveerd bezwaar maken, waarna Bijlesplein de aanpassing of aanvulling zal heroverwegen. Als Bijlesplein besluit om vast te houden aan de wijziging of aanvulling, kan Klant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen tegen en uiterlijk tot de datum waarop de wijziging in werking treedt.

21.3. De in artikel 21.1 en 21.2 beschreven procedure geldt niet voor wijzigingen van ondergeschikt belang of wijzigingen die noodzakelijk zijn vanwege nieuwe of veranderde wetgeving. Dergelijke wijzigingen mogen zonder voorafgaande aankondiging door Bijlesplein worden doorgevoerd, zonder dat Klant de mogelijkheid heeft de Overeenkomst op te zeggen.

Artikel 22. Overige bepalingen

22.1. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. Geschillen tussen partijen die verband houden met de Overeenkomst zullen worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter voor het arrondissement waar Bijlesplein gevestigd is.

22.2. Indien een bepaling uit de Overeenkomst nietig of anderszins ongeldig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de hele Overeenkomst aan. Bijlesplein zal in dat geval ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling gestalte wordt gegeven.

22.3. Bijlesplein heeft het recht om zijn rechten en plichten uit de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk over te dragen aan een moeder-, zuster, of dochtermaatschappij dan wel aan een derde partij in het geval van fusie of overname.

22.4. Tenzij dwingend recht anders bepaalt, verjaren rechtsvorderingen van Klant uit hoofde van de Overeenkomst na het verstrijken van 1 jaar, te rekenen vanaf de dag waarop nakoming van de verplichtingen uit de Overeenkomst opeisbaar zijn geworden. Dit artikel laat de reguliere verjaringstermijn van vorderingen van Bijlesplein onverlet